vrijdag 7 december 2007

Oud-student marketing scoort met Beaufort

Op 29 november 2007 won vzw Ku(n)st uit Oostende met 2006 Beaufort de zilveren award op de eerste IMCA (International Museum Communication Awards) in de categorie 'Tentoonstellingscampagne'. d-Artagnan stond in voor de volledige ontwikkeling van de communicatie voor 2006 Beaufort. d-Artagnan is het communicatiebureau van oud-student marketing Ignace Van Avermaet, afgestudeerd in 1995.

De vzw Ku(n)st, organisator van de triënnales voor hedendaagse kunst aan zee, schreef in voor de awards met 2006 Beaufort: kust brengt kunst onder de categorie tentoonstellingscampagnes. 30 inzendingen waaronder 2006 Beaufort overleefden de eerste selectie.

De internationale jury bestaande uit professionelen uit de internationale museum- en communicatiewereld, werd voorgezeten door Damien Withmore, director of Public Pro- gramming in het Londense Victoria & Albertmuseum. Het was dan ook uit zijn handen dat een totaal verraste Colette Castermans, Hoofd Communicatie, de Silver Award ontving. Originaliteit en durf en de consequente integratie van het imagobeeld in de communicatie- en mediastrategie bezorgden 2006 Beaufort de zilveren overwinning. Daarenboven prees de jury de manier waarop hedendaagse kunst tot bij een breder publiek werd gebracht en het stimuleren van de toegankelijkheid tot de hedendaagse cultuur.

Geen opmerkingen: