zaterdag 29 december 2007

Tussen kerstkalkoen en nieuwjaarsvuurwerk: Deborah Lahousse, finaliste Miss Sports Belgium 2008

Deborah Lahousse (21) is afkomstig uit Maldegem en tweedejaarsstudente marketing. Ze is finaliste van Miss Sports Belgium 2008, een schoonheidswedstrijd die ondertussen tot de top drie van alle Belgische missverkiezingen hoort. We vroegen haar om haar ervaringen met ons te delen.

Eén van de eerste dingen die ik moest doen was mezelf voorstellen voor een twintigkoppige jury die me het vuur aan de schenen legde met allerlei vragen. Volgens mij kwam mijn marketinginstinct toen naar boven. Ik verbaasde mezelf door op alle vragen heel vlot en correct te antwoorden. Ik moest mezelf daar hoe dan ook zien te “promoten”, ondanks alle zenuwen. Met succes.

Als finaliste kwam er nog een grote taak uit de bus. Alle twintig finalisten spannen zich samen in voor een goed doel: we zamelen geld in door balpennen te verkopen, samen met een peter of meter. Mijn verkiezingspeter van dienst is Vital Borkelmans, die mij uiteraard volledig steunt gedurende mijn campagne. Eén balpen kost één euro, wat één stem voor mij betekent en een volledige euro voor een fantastisch goed doel, Beyond the Moon.

Beyond the Moon (http://www.beyondthemoon.org/) is een organisatie die zich inzet voor kinderen met een levensbedreigende ziekte. Zij willen de kans geven aan deze kinderen om met hun volledige gezin op reis te gaan, ver weg van alle ziekenhuizen en dokters, zodat ze toch weer even gewoon kind kunnen zijn.

Opnieuw komt mijn link met marketing goed van pas. Ik werk samen met bedrijven en verenigingen die voor hun goed doel van dit jaar Beyond the Moon kozen. Ze laten hun logo’s op de balpennen drukken en delen ze uit aan hun klanten. Zo zie je maar dat marketing verschillende vormen kan aannemen…

Maar ook jullie kunnen mij steunen. Als jullie nu massaal één euro minder uitgeven aan kerst- en eindejaarscadeaus en in plaats daarvan een balpen komen, kan je zo een ziek kind een hart onder de riem steken. We zullen je heel dankbaar zijn!

Als je je geroepen zou voelen: je kan me altijd bereiken via e-mail: deborah.lahousse[at]howest.be of gewoon in de gang op school.

Bedankt!

Geen opmerkingen: