zaterdag 10 november 2007

Onder de Spaanse zon (IV)

Onder de Spaanse zon van León studeert Matthieu Deram marketing. Hij houdt voor ons gedurende vijf dagen een dagboek bij. Vandaag zijn we bij deel IV. Eerder kon je al deel I, deel II en deel III lezen.


Zaterdag 3 november 2007


Deze week was een drukke week. Ik moest nog wat presentaties doen in verband met wat werkjes maar ik had ook nog eens bezoek! Mijn vriendin en mijn beste klasgenoot zijn samen een bezoekje komen brengen. Maandagavond zijn ze aangekomen in Valladolid waarna ik ze daar een kleine rondleiding heb gegeven. Dinsdag zijn we hier in León gebleven en hebben we de vele interessante dingen bezocht zoals onder andere: het MUSAC (museum voor schone kunsten), de kathedraal, San Marcos, … Ze waren behoorlijk onder de indruk.



Woensdag zijn we naar Valencia de Don Juan getrokken, nee niet het grote en mooie Valencia aan de Middellandse Zee maar een klein dorpje op een 40 tal km van León. Daar staat immers een mooi kasteel waar we lekker in de zon gepicknickt hebben. Jammer genoeg moest ik om 16u in de les zijn dus konden we niet zo lang ter plaatse blijven. Het leven van een student kan hard zijn!




Donderdag stond paardrijden op het menu, of tenminste toch voor Kevin. Daarna zijn we Mexicaans gaan eten in een restaurantje hier in León. Het was eens iets anders, de Mexicaanse keuken is op zen minst een avontuur, zeker voor zij die niet zo aan pikant eten. Na het feestmaal hebben we de lange trektocht naar Madrid gedaan waar ze de vrijdagmorgen al hun vlucht hadden. Het was een (veel te) kort bezoek maar toch was het fijn om ze nog eens terug te zien. Nu zal het wachten zijn tot de kerstvakantie, dan kom ik terug naar België voor de feestdagen.

Geen opmerkingen: