Een groeiende groep studenten verkiest om een bepaalde periode in het buitenland te gaan studeren. Matthieu Deram is student marketing en studeert momenteel aan de universiteit van León, in Spanje. Van onder de Spaanse zon hield hij voor ons 1 week een dagboek bij. Vandaag krijg je deel I te lezen.
vrijdag 26 oktober 2007
Hoewel de universiteit van León relatief klein is, doen ze hier toch hun best om het de studenten naar hun zin te maken. Regelmatig worden er hier activiteiten georganiseerd, zoals gisteren het geval was. Voor slechts 1€ ingang kon je een concertje meepikken in één van de vele cafetaria’s die de universiteit rijk is. Samen met een collega-student marketing ben ik gaan kijken naar “catpeople”, een rockgroep die hier in de streek al redelijk wat faam gemaakt heeft. Zelf had ik nog nooit van gehoord maar was toch aangenaam verrast toen ik ze hoorde spelen. Eerst en vooral om dat ze in het Engels speelden wat verbazend is hier in Spanje. Ook vond ik het een goeie groep die het waarschijnlijk nog redelijk ver kan schoppen, met wat goeie moed.
Na een uurtje concert zijn we richting het centrum vertrokken om daar wat tapas te gaan eten en dan te gaan proeven van het nachtleven. De Bario Humedo (de wijk rond de befaamde kathedraal) dient de donderdagavond vooral als uitgaansbuurt voor de studenten. De kleine straatjes zijn dan voornamelijk gevuld met enthousiaste studenten die van de studentenprijzen en promoties maar al te graag gebruik maken.
woensdag 7 november 2007
Onder de Spaanse zon (I)
Labels:
buitenland,
internationalisering,
marketing,
Matthieu Deram,
Spanje
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten