Afgelopen donderdag was het even D-day voor de tweedejaars marketeers van ons departement.
Als afsluiter van het semester was in de namiddag de presentatie voorzien van het marketingcommunicatieplan dat we opstelden voor de opening van Fnac te Brugge op 23 oktober 2008. We hebben hieraan een paar weken gewerkt in 8 verschillende teams, om de theorie van ons handboek en de lessen in de praktijk te brengen.
’s Morgens moesten de laatste Word-documenten nog aangepast worden, en alle documenten in één overzichtelijk dossier gebundeld worden. Ondertussen werden ook de Powerpoints van de diverse teams gebundeld voor de presentaties. En toen kwam Murphy roet in het eten gooien: het internet viel uit wegens een defect aan de glasvezelkabel, en was niet beschikbaar voor de rest van de dag! Alle documenten stonden op het intranet, dus dit was een kleine ramp.
Maar geen nood: er werden USB sticks doorgegeven, er werd snel naar huis of het kot gefietst, en de sfeer van een echte marketingafdeling hing in de lucht met de nodige stress, het gesakker, maar vooral een vlotte en flexibele samenwerking. Alles kwam in orde voor de generale repetitie om 14.30u, en om 15.45u werden Anne Baugnée, marketing directeur van Fnac, en haar collega’s ontvangen.
Linda Coopman is lector marketingcommunicatie.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten