vrijdag 16 mei 2008

Fnac in Bruges

Naar aanleiding van één van onze projecten in het 2de jaar marketing, hebben wij de eer om mee te werken aan de opening van Fnac in Bruges.

Om zoveel mogelijk informatie te verzamelen zijn we klassikaal naar Fnac Gent afgereisd. Nadien hebben we de opdracht gekregen om alles omtrent winkelcommunicatie te bespreken van de Fnac. Omdat ook het Fnac-café onder deze sectie valt, hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om met onze groep van 4 personen Fnac Antwerpen te bezoeken.

In de les Marketingcommunicatie hebben we dan ‘à la minute’ beslist om te vertrekken naar Antwerpen. Gebruik makende van een sportieve volkswagen golf 3, 1.9TDI, 3deurs, zijn wij aan ons avontuur begonnen.

We hebben er dan maar een daguitstapje van gemaakt. Eerst en vooral de Fnac bezocht en nadien toch nog eens de Meir afgelopen.

In de Fnac zelf zijn we heel kritisch te werk gegaan, en hebben we ons als volwaardige marketeers gedragen. Als echte mystery shoppers hebben we alle aspecten van de Fnac doorgelicht. Uiteindelijk hebben we een weloverwogen conclusie kunnen trekken met positieve en negatieve elementen.

Momenteel zijn we druk bezig met het voorbereiden van een presentatie voor enkele Fnac-managers.

Tot slot nog dit: vergeet niet eens binnen te springen tijdens of net na de opening van Fnac Brugge (eind oktober).

Stefanie Vynckier, Matthieu Deram, Melanie Simoens en Kevin Deman
Studenten 2de jaar Bedrijfsmanagement-Marketing

Geen opmerkingen: