vrijdag 9 mei 2008

Caseweek voor accountancy-fiscaliteit

In de opleiding bedrijfsmanagement staat praktijkgerichtheid centraal. De stage is slechts één aspect om het werkveld te leren kennen. In de afstudeerrichting accountancy-fiscaliteit krijgen de studenten regelmatig externe professionals over de vloer.

Tijdens de caseweek werkten de laatstejaarsstudenten aan een volledig praktijkdossier aangereikt het Deloitte-kantoor in Brugge. Inboeken van facturen, opstellen van de BTW-aangifte, het maken van de eindejaarsverrichtingen, invullen van de jaarrekening en het indienen van de aangifte vennootschapsbelasting... Dit leerrijk afstudeerproject werd gecoacht door fiduciaire experten die naar de campus kwamen voor tekst en uitleg.

De tweedejaars kregen een gastspreker op bezoek, een professional van het Ernst & Young-kantoor in Brugge.
Dat de samenwerkingen geapprecieerd worden door onze studenten bleek alvast uit de getuigenis van Sven Peire (student AF): “Ik had natuurlijk al gehoord van de Big 4, de wereldspelers op vlak van audit en accountancy. Maar wat de mogelijkheden zijn, waarin ze verschillen van de kleine accountancykantoren, dat was me nog niet zo duidelijk... Ik vond het een buitenkans en privilege om op school een voorstelling van Ernst & Young te mogen bijwonen. Door de projecten en het bedrijfsbezoek aan Deloitte vorig jaar krijg ik een schat aan informatie over de taakinvulling van mijn toekomstige job. Dat vind ik een troef van onze richting accountancy-fiscaliteit”.
We zouden het zelf niet beter kunnen verwoorden...

Geen opmerkingen: