dinsdag 19 februari 2008

Bedrijfsmanagement goes entertainment

Op de eerste infodag op 1 maart 2008 wordt de hertekende opleiding Bedrijfsmanagement (Howest, Simon Stevin, Brugge) aan het grote publiek voorgesteld. De programma's van de verschillende afstudeerrichtingen werden kritisch doorgelicht en aangepast.

Duidelijkere pijlers

“Het grote verschil met het programma zoals het nu loopt, is dat de verschillende pijlers (projecten en cases, business management, ICT, communicatie en een steeds groeiende beroepsgerichte pijler) veel duidelijker tot uiting komen,” zegt Marc Debie, opleidingscoördinator van Bedrijfsmanagement. “Bovendien stapt de opleiding zoveel mogelijk af van de “kleine” partims. Het grote voordeel voor de studenten is dat ze daardoor minder examens zullen moeten afleggen, zonder dat we daarvoor afbreuk moeten doen aan de kwaliteit van de opleiding. En met een uitgebreide stage van maar liefst 12 weken in het laatste semester plaatsen we nog maar eens extra in de kijker dat we onze studenten nog praktijkgerichter willen gaan opleiden.”

Verliefd op entertainment

Ook de keuzetrajecten binnen de verschillende afstudeerrichtingen (accountancy-fiscaliteit, financie- en verzekeringswezen, logistiek management en marketing) werden herbekeken. Vooral bij marketing zijn de verschillen het grootst: naast de keuzetrajecten digital marketing en internationale marketing biedt Howest vanaf volgend academiejaar een keuzetraject entertainment marketing aan.

“We sluiten ons met dit keuzetraject aan bij de groeiende Belgische entertainmentsector,” legt Sylvie Desmet uit, afstudeerverantwoordelijke voor marketing. Wegens de groeiende synergieën tussen muziek, games en dvd's verenigden de respectieve beroepsfederaties zich onlangs in de Belgian Entertainment Association (BEA). “Alles groeit naar elkaar toe,” liet Olivier Maeterlinck, directeur BEA, vorige week nog optekenen, “BEA is verliefd op computergames, dvd’s en muziek.”

Met het nieuwe keuzetraject entertainment marketing (met aandacht voor music, games & movies) in het opleidingsaanbod van de afstudeerrichting marketing, wil Howest inspelen op het toenemend belang van de entertainmentsector en van entertainment bij de marketing van producten en diensten. Tot slot nog dit: de lessen van dit keuzetraject zullen gegeven worden door lectoren en gastdocenten met ruime ervaring in de entertainmentsector.

2 opmerkingen:

Olivier Dierickx zei

Jammer dat dit er nu pas komt.

Simon Stevin zei

Beste Olivier,
ik begrijp je comment heel goed. Maar zo gaat het nu eenmaal met goeie nieuwe studietrajecten: voor wie er nog aan moet beginnen, komt het net op tijd, voor wie het al (half) achter de rug heeft, komt het (net) te laat.