zondag 20 januari 2008

Onder de Spaanse zon (X)

Matthieu Deram (student marketing) studeert een jaartje aan de Universiteit van León (Spanje). Tijdens de kerstvakantie was hij nog eens in België. De andere stukjes van Matthieu vind je hier.

Zondag 6 januari 2008

De kerstvakantie is net afgelopen en ik ben net terug in Spanje. De vakantie in België op zich was zeker geslaagd. Het weerzien van de vrienden, familiefeestjes, een concert, de overgang van oud naar nieuw vieren, … wat kan je nog meer vragen?

Op woensdag 19 december ben ik vertrokken richting België en omstreeks 22u30 ben ik in Brugge aangekomen, net te laat voor de infoavond internationalisering dus. Eerst wat tijd doorgebracht met mijn vriendin om dan effectief naar huis te gaan. Wat doet het deugd om na een lange tijd nog eens in je eigen grote en warme bed te kunnen liggen, een heerlijk gevoel. “home sweet home” is misschien cliché, maar in zekere mate klopt het toch.

Iets wat me wel opviel in België is de vragen die de mensen stellen over mijn ervaringen in Spanje. Het zijn bijna altijd dezelfde vragen die terugkeren. “Lukt dat een beetje?” “Heb je dan les in het Engels of in het Spaans?” “Hoe zit dat met die examens, mag je die in het Engels doen?”. Van de meeste mensen krijg je zelfs een zekere bewondering “Goh, ik zou da niet zien zitten hoor” of “alles in’t Spaans? En dat lukt jou? Da zou ik niet kunnen” en dergelijke dingen. Maar toch blijven het bijna altijd dezelfde vragen zijn of toch in het begin.

Hoewel de vakantie voor mij ongeveer 2,5 weken duurde had ik toch geen tijd om alles wat ik wou doen te doen. Misschien ook door een beetje slecht time management of gebrek aan vervoer en financiële middelen.

En omdat het nooit te laat is om iets toe te wensen: een gelukkig 2008 !!!

Geen opmerkingen: