maandag 4 mei 2009

Melissa Lamote - Marketing Assistant bij Daikin

We laten onze oud-studenten niet los nadat ze hun diploma Bedrijfsmanagement hebben gehaald. We willen weten waar ze terechtkwamen en hoe ze in het leven staan. Melissa Lamote studeerde in 2006 af in de afstudeerrichting marketing. Ze kon direct aan de slag bij Daikin. Hieronder doet ze haar verhaal.

In 2006 liep ik stage bij Daikin Europe N.V. op de marketingafdeling. Ik hielp o.m. om een nieuw extranet op te zetten. Ook verzorgde ik mee een training van het Content Management Systeem, waarvoor nogal wat interne en externe personen ingeschreven waren. Ik moest mij voornamelijk concentreren op de interne mensen: ik was hun aanspreekpunt in geval van problemen.

Tijdens deze training had iemand van HR mij opgemerkt. Zo kon ik aan de slag als tijdelijke werknemer in HR, als trainingverantwoordelijke. Voor die job had ik het programma Tridion nodig om een stuk over training op het extranet te plaatsen. Daarnaast kwamen vele andere taken aan bod. Dit heb ik ongeveer anderhalf jaar gedaan.

In september 2007 vernam ik dat het bedrijf een nieuwe Marketing Assistant zocht. Natuurlijk was ik enthousiast om die functie in te vullen, en door mijn ervaring had ik ook een stapje voor op eventuele andere kandidaten. En zo ging ik in januari 2008 van start als Marketing Assistant bij Daikin Europe N.V., als verantwoordelijke voor internet / extranet.

Ben jij ook één van de vele afgestudeerden van Simon Stevin? Wil je ook je ervaringen delen met deze blog? Mail dan gerust je reactie naar comma[at]howest[punt]be.

Geen opmerkingen: