Ruim 10 jaar geleden studeerde Nathalie Vandendriessche af als bedrijfsmanager. Ze behoorde tot de eerste lichting afgestudeerden financie- en verzekeringswezen. Ze doet hieronder haar verhaal.
Waarom wou je financie- en verzekeringswezen studeren?
In eerste instantie omdat ik altijd al graag met cijfers ben bezig geweest. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat ik mensen met raad en daad wou bijstaan als ze een verzekeringskeuze moeten maken.
Hoe heb je je studietijd op Simon Stevin ervaren?
Het feit dat we de eerste lichting waren voelde soms toch wel speciaal, zeker toen we ons diploma mochten afhalen! Het waren 3 toffe jaren, waarin we - naast het studeren wel te verstaan - toch wel plezier gemaakt hebben.
Ik herinner me nog levendig onze grote verzekeringsreis naar Antwerpen…en dan denk ik vooral aan het avondgebeuren. Het was op dat moment een unieke kans om eens een groot verzekeringsbedrijf vanbinnen te zien.
Na je studies ben je aan je stagegever “blijven plakken”. Hoe is het sindsdien met je gegaan?
In 1998, na de beëindiging van mijn schoolstage binnen de toenmalige ASLK, waagde ik daar ook mijn eerste stappen in de verzekeringswereld als dossierbeheerder (op de dienst Groepsverzekeringen te Brussel). Na de fusie met de Generale Bank tot Fortis Bank & Verzekeringen was ik nog enkele jaren dossierbeheerder binnen de dienst Leader & Team Plan (de groepsverzekeringen voor zelfstandigen en vrije beroepen). Mijn laatste jaar bij Fortis was een specialisatiejaar binnen de groepsverzekeringen en individuele pensioentoezeggingen.
Maar na 9 jaar Fortis was de tijd rijp voor een nieuwe uitdaging. Op 1 november 2007 stapte ik het Loppemse KBC-verzekeringskantoor Bonduel binnen (ter info: Pieter Bonduel is eveneens een oud-student van Simon Stevin, hij volgde marketing). Al bij al toch een hele verandering!
Na jaren enkel telefonisch contact met de cliënt, heb ik nu een meer persoonlijk contact met de klant. Een ideale stap om mijn ervaring vanuit een binnendienst om te zetten in een meer commerciële functie.
Waar ik vroeger alles diende te weten over 1 product, moet ik nu alles van verzekeringen kunnen uitleggen, alsook schadedossiers beheren.
Dat zorgt ervoor dat ik het laatste jaar regelmatig in opleiding ben, met de bijhorende examens…Maar dat houdt je “mind” open!!
Wat wil je nog meegeven aan toekomstige studenten financie- en verzekeringswezen?
Men zegt wel eens dat iedereen verzekeringen kan verkopen! Maar de manier waarop je een schadegeval gaat beheren, zegt iets over je capaciteiten. Daarom geldt bij ons het principe: behandel altijd de klant zoals je zelf zou willen behandeld worden! Wees altijd eerlijk, ook al wil dit soms zeggen dat je de klant moet zeggen dat je hem niet helemaal kan helpen zoals hij het zich vooraf had voorgesteld. Alleen zo bouw je een duurzame relatie op met je klanten.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten